Номер роботи - P 37 НАГОРОДЖЕНА
Автори:
Разработка и внедрение новых ресурсосберегающих и теногенно-безопасных технологий строительства метрополитенов и тоннелей в Украине
Авторы:
Петренко В.И., Лихман С.Н., Яникин В.В., Айвазов Ю.Н., Охотников А.К., Ярмоленко В.И., Михайлюк Л.А., Крашнев С.М., Билоус Н.В., Тютькин А.Л.
Development and introduction of new resource-saving and safe technologies for construction of metro and tunnels in Ukraine
Authors:
Petrenko V.I., Lichman S.N., IanikinV.V., AjvazovY.N., OkhotnikovO.K., IarmolenkoV.I., ykhaylukL.O., KrashnevS.M.
Автори:
Петренко В.І., Ліхман С.М., Янікін В.В., Айвазов Ю.М., Охотніков О.К., Ярмоленко В.І., Михайлюк Л.О., Крашньов С.М., Білоус М.В., Тютькін О.Л.
Представлена Українською державною корпорацією по будівництву метрополітенів і тунелів „Укрметротунельбуд”.
Наукова новизна роботи обумовлена розробкою теоретичних основ керування напружено - деформованим станом грунтів та конструкцій для забезпечення їх міцності, стійкості, надійності та довговічності.
В теперішній час існує проблема освоєння підземного простору у зв’язку зі зменшенням наземних площ в мегаполісах, яка успішно та в повному обсязі вирішується в наданій роботі.
Можливість розробки та впровадження високоефективних ресурсозберігаючих і техногенно-безпечних технологій будівництва метрополітенів і тунелів обумовлена високим рівнем наукових досліджень вчених та значним досвідом виробничників «Укрметротунельбуду».
Отриманий при впровадженні цих розробок економічний ефект досягнуто за рахунок впровадження нових технологій будівництва метрополітену в містах Київ, Харків, Дніпропетровськ, суспільно-культурного центру на Майдані Незалежності в м. Київ, комплексу виробок Дністровської ГАЕС в м. Новодністровськ, наземно-підземних об’єктів Олімпійського стадіону в м. Київ та багатьох інших підземних комплексів.
Наукова цінність роботи підтверджується результатами виконаних аналітичних та експериментальних досліджень механізму взаємодії кріплення з масивом в залежності від його фізико-механічних властивостей та оцінки характеру деформування системи. Виконані аналітичні дослідження дозволили встановити, що в залежності від вибору технології можна суттєво знизити рівень небезпечних деформацій підземних будівельних конструкцій, особливо в виробках великого перерізу.
В роботі розроблено технологічні регламенти ефективного застосування широкого кола спеціальних способів, які використовуються при будівництві метрополітенів і тунелів, а також інших підземних об’єктів.
Практична значимість роботи підтверджується широким впровадженням нових високоефективних технологій при будівництві та реконструкції метрополітенів, залізничних, комунальних та гідротехнічних тунелів, а також різноманітних підземних комплексів, в тому числі технології проходки вертикальних, горизонтальних та похилих виробок, станційних та ескалаторних тунелів суцільним вибоєм, перегону механізованих прохідницьких комплексів через станційні тунелі, «стіну в ґрунті» тощо.
Про світовий рівень роботи свідчить відповідність розробок вимогам міждержавних стандартів та реалізації таких технологій в Німеччині, США, Франції, Китаї, Японії, Росії, Іспанії.
Економічний ефект від впровадження розробок склав більше 184 млн. гривень
За результатами роботи опубліковано 10 монографй, 80 статей, у тому числі 13 - в міжнародних журналах.
Громадське обговоренння роботи віідбулось на засіданні вченої ради Національного гірничого університету 20 вересня 2012 року о 14.30 .
Матеріали обговорення знаходяться в Секретаріаті Комітету.
Більш детально з роботою можна ознайомитись на Форумі Комітету.