Офіційний веб сайт

Будівництво та реконструкція залізничної мережі України для збільшення пропускної спроможності та запровадження швидкісного руху поїздів

Р69

 

Автори:

Костюк М.Д., Козак В.В., Даніленко Е.І., Тараненко С.Д., Дубневич Я.В.,

Микитін Я.І., Мазур О.А., Швець Ю.В., Алейник В.С., Яковлев В.О.

 

Представлена Державною Адміністрацією залізничного транспорту України "Укрзалізниця".

 

Метою роботи є розробка і впровадження сучасних конструкцій і технологій в будівництво і реконструкцію залізничної мережі для збільшення її пропускної спроможності і впровадження швидкісного руху поїздів.

Розроблено і впроваджено нові сучасні технології стикового зварювання довгих рейкових плітей методом пульсуючого оплавлення для створення безстикової рейковї колії без стиків від станції до станції. Розроблено нові методи оцінки і діагностування силової взаємодії колії і стрілочних переводів з колесами рухомого складу для різних умов експлуатації та методи прогнозування строків служби конструкцій колії і стрілочних переводів.

Освоєно виробництво і впроваджено в експлуатацію удосконалені конструкції стрілочних переводів нового покоління, які забезпечують покращення силової взаємодії з рухомим складом, покращення характеристик плавності руху поїздів, збільшення надійності і ресурсу працездатності елементів стрілочних переводів, і дозволяють підвищувати допустимі швидкості руху поїздів до 160-200 км/год.

Результати впровадження розробок авторів дозволили збільшити надійність і ресурс довговічності колії і стрілочних переводів та підвищити допустимі швидкості руху поїздів на головних магістральних напрямках до 140-160 км/год.

Основні результати роботи викладено  у 21 монографії,  78 статтях, в тому числі 23 - міжнародних журналах. Отримано 25 патентів (17 України, 3 патенти Росії, 2 патенти США, 3 патенти Китаю).

Офіційне громадське обговорення роботи відбудеться у Дніпропетровському національному університеті залізничного транспорту ім. В. Лазаряна на засіданні Вченої ради  02 вересня 2010 року о 14.30 в ауд.314.. 

Надіслати коментар

Коментарі

О.Л. Онищенко, директор ООО «Трансстрой» (г. Донецк)

Представленная на соискание Государственной премии Украины в области науки и техники работа «Будівництво та реконструкція залізничної мережі України для збільшення пропускної спроможності та запровадження швидкісного руху поїздів» имеет очень важное значение для страны. Благодаря выполненным в составе работы научным исследованиям и внедрению их результатов уже реконструированы многие линии, повышена их пропускная способность, а скорость движения доведена до 140 км/ч и в ближайшее время следует ожидать ее еще большего увеличения. Авторы работы М.Д. Костюк , В.В. Козак , Э.И. Даниленко, С.Д. Тараненко, Я.В. Дубневич, Я.И. Микитин, О.А. Мазур, Ю.В.Швец, В.С. Алейник и В.А. Яковлев заслуживают присуждения Государственной премии.

Томаш Шуба, Виктор Чистяк

Работа посвящена реконструкции железных дорог Украины для повышения ее пропускной способности и скорости движения поездов. Выполнены глубокие научные исследования по усовершенствованию конструкций железнодорожного пути, созданию новых технологий сварки и т.п. Результаты этих исследований внедрены – освоен выпуск нового сварочного оборудования, путевых машин, новых конструкций пути – стрелочных переводов, рельсовых скреплений и, наконец, реконструированы сотни километров железных дорог, что позволило повысить скорость движения на важнейших направлениях. Работа впечатляет своей масштабностью и многогранностью и по ряду вопросов, например, по созданию сварочного оборудования, превосходит европейские аналоги. Считаем, что работа достойна присуждения Государственной премии Украины в области науки и техники.

Томаш Шуба, Президент АО «Tines» (Польша)
Виктор Чистяк, зам. директора ООО «Тинес Украина»

профессор Е.П.Дудкин

Я лично знаком с творческой деятельностью 3-х членов авторского коллектива: профессора Э.И.Даниленко, Генерального
директора Укрзализницы М.Д.Костюка и Генерального директора Днепропетровского стрелочного завода С.Д.Тараненко и подтверждает высокую значимость работы этих специалистов как в научном , так и в инженерном направлениях. Разработки указанных авторов высоко оцениваются не только в Украине, но и в России и ряде других зарубежных стран.
Выполненная работа имеет высокую научную и практическую значимость, в ней с большим технико-экономическим эффектом решена
проблема внедрения в реконструкцию железных дорог Украины новых усовершенствованных конструкций верхнего строения пути: цельносварных рельсовых плетей и бесстыковых стрелочных переводов, новых пружинных скреплений для железобетонных шпал, новых технологий ремонта железнодорожного пути. Это позволило в конечном итоге обеспечить возможность повышения скоростей движения пассажирских поездов на украинских железных дорогах до 160 км/час против существующих 120 км/час.
Анализ и изучение материалов по рецензируемой работе, опубликованых в прессе и предоставленных рецензенту Укрзализницей, дает все основания считать, что данная работа и ее авторы заслуживают присуждения Государственной премии Украины в области науки и техники за 2010 г.

Заведующий кафедрой "Промышленный и городской транспорт"
Петербургского государственного университета путей сообщения
доктор техн. наук, профессор Е.П.Дудкин

Юрій Гасан

Наукова значимість роботи полягає у розробці і впрвадженні в нове будівництво, реконструкцію і модернізацію вітчизняних залізниць передових сучасних технічних рішень, нових удосконалених конструкцій верхньої будови колії, в тому числі улаштування "оксамитового шляху" з безстикових довгих рейкових плітей і з безстиковими стрілочними переводами, нових ресурсозберігаючих технологій і устаткування, розроблених і виготовлених в Україні, які дозволяють суттєво збільшити надійність експлуатації і ресурс довговічності колійних конструкцій у порівнянні з типовими аналогами і дозволяють підвищувати допустимі швидкості руху поїздів до 140-200 км/год замість існуючих 120 км/год.
В ході будівництва нових, реконструкції і модернізації українських залізниць були використані сучасні науково-технічні рішення, ресурсозберігаючі технології і устаткування, а саме:
- укладено за час існування українських залізниць 5200 км безстикового "оксамитового" шляху, зокрема 2164 км - з рейковими плітями завдовжки з перегон між станціями;
- проведено реконструкцію залізниць і їх інфраструктури на напрямках: Київ - Харків протяжністю 532 км, Київ - Дніпропетровськ протяжністю 484 км, Київ - Хутір-Михайлівський в напрямку на Москву протяжністю 356 км;
- електрифіковано 648 км залізничних колій;
- впроваджено в експлуатацію 1704 комплекти нових конструкцій стрілочних переводів, в тому числі 370 безстикових;
- укладено 3300 км колій на залізобетонних шпалах з новими конструкціями пружних скріплень;
- підвищена швидкість руху пасажирських поїздів до 140 км/год впродовж 1268 км головних колій магістральних напрямків і виконані необхідні технічні заходи для подальшого підвищення швидкості до 160 км/год.
Досягнутий сумарний техніко-економічний ефект від виконаних робіт по будівництву, реконструкції і модернізації українських залізниць з впровадженням нових вітчизняних технічних рвшень і нових ресурсозберігаючих технологій і устаткування складає більш 3-х млрд.
гривень.
Робота виконана великим колективом авторів, які представляють чотирі наукові і чотири виробничі підприємства. До складу авторів входять 1 доктор технічних наук і 3 кандидати технічних наук, 3 дійсних члени Транспортної Академії України.
Перераховане дає усі підстави для підтримання даної роботи на висунення її на здобуття Державної премії України 2010 р. в галузі науки і техніки, а її автори заслуговують присудження даної премії.

Професор кафедри будівельних матеріалів Київського національного університету будівництва і архітектури, канд. техн. наук

Олег Левченко

Робота Р69 має важливе екологічне значення, оскільки збільшення обсягів та підвищення швидкості залізничних перевезень дозволяє знизити обсяги автотранспортних перевезень і при цьому зекономити значну кількість автомобільного палива, а відповідно зменшити забруднення навколишнього середовища від пересувних джерел шкідливих викидів.

Завідувач відділу проблем охорони праці та екології
ІЕЗ ім. Є.О.Патона, доктор технічних наук Левченко О. Г.
тел. 287-12-77

Володимир Вербицький

Робота Р69 «Будівництво та реконструкція залізничної мережі України для збільшення пропускної спроможності та запровадження швидкісного руху поїздів» висунута Укрзалізницею в складі авторського колективу: Костюк М.Д., Козак В.В., Даніленко Е.І., Тараненко С.Д., Дубневич Я.В., Микитін Я.І., Мазур О.А., Швець Ю.В., Алейник В.С., Яковлев В.О.
Робота, виконана великим колективом авторів, які представляють чотири наукові і чотири виробничі підприємства. В склад авторів входять 1 доктор наук і 3 кандидати технічних наук, 3 дійсних члени Транспортної Академії України.
Наукова значимість роботи полягає у розробці і впровадженні в нове будівництво, реконструкцію і модернізацію вітчизняних залізниць передових сучасних технічних рішень, нових удосконалених конструкцій верхньої будови колії, в тому числі улаштування «оксамитового шляху» з безстикових довгих рейкових плітей і з безстиковими стрілочними переводами, нових ресурсозберігаючих технологій і устаткування, розроблених і виготовлених в Україні, які дозволяють суттєво збільшити надійність експлуатації і ресурс довговічності колійних конструкцій у порівнянні з типовими аналогами і дозволяють підвищувати допустимі швидкості руху поїздів до 140, 160, 200 км/год замість існуючих 120 км/год.
Техніко-економічна ефективність виконаної роботи полягає в суттєвому покращенні технічних характеристик нових конструкцій у порівнянні з вітчизняними і зарубіжними аналогами, збільшенні надійності і ресурсу працездатності колії і стрілочних переводів, у підвищенні допустимих швидкостей руху поїздів.
При впровадженні нових технологій будівництва та реконструкції українських залізниць:
• укладено за час існування українських залізниць 5200 км безстикового «оксамитового» шляху, зокрема 2164 км – з рейковими плітями завдовжки з блок-ділянку або перегін між станціями;
• проведено реконструкцію залізниць і їх інфраструктури на напрямках: Київ – Харків протяжністю 532 км, Київ – Дніпропетровськ протяжністю 484 км, Київ – Хутір-Михайлівський (в напрямку на Москву) протяжністю 356 км;
• електрифіковано 648 км залізничних колій;
• впроваджено в експлуатацію 1704 км комплекти нових сучасних стрілочних переводів, а 12 тисяч стрілочних переводів укомплектовано удосконаленими вузлами і деталями;
• укладено 3300 км колій на залізобетонних шпалах з новими безпідкладковими пружними скріпленнями.
Все вищеперераховане дозволяє зробити висновок про те, що виконана робота представляє собою дійсно високу значимість для галузі залізничного транспорту і народного господарства України і дану роботу слід рекомендувати на висунення на здобуття Державної премії України 2010 р. в галузі науки і техніки.

Завідувач кафедри «Основи проектування машин»
Донецького інституту автомобільного транспорту,
доктор фіз.-мат. наук, професор

Аркадій Плугін

Цикл робіт Костюка М.Д., Козака В.В., Даніленка Е.І., Тараненка С.Д., Дубневича Я.В., Микитіна Я.І., Мазура О.А., Швеця Ю.В., Алейника В.С., Яковлева В.О. «Будівництво та реконструкція залізничної мережі України для збільшення пропускної спроможності та запровадження швидкісного руху поїздів» присвячений розвитку теоретичних і прикладних аспектів нових і удосконалених конструкцій і технологій верхньої будови колії, в тому числі «оксамитового шляху» з безстикових довгих рейкових плітей і з безстиковими стрілочними переводами, контактного стикового зварювання пульсуючим оплавленням в цехових і польових умовах, зварювання хрестовин із марганцевистої сталі з рейковими плітями із вуглецевої сталі, методик оцінки і діагностування силової взаємодії колії з рухомим складом, визначення її гнучкості і модуля пружності тощо.
Виконані наукові розробки дозволяють значно покращити силову взаємодію колії з рухомим складом, знизити жорсткість залізничної колії, покращити характеристики плавності та допустимі швидкості руху поїздів до 160-200 км/год, збільшити надійність і ресурс працездатності елементів стрілочних переводів, отримати при цьому суттєвий економічний ефект за рахунок впровадження ресурсозберігаючих технологій і зменшення витрат на поточне утримання колій.
Вказані та інші наукові рішення та розробки були упроваджені при капітальному ремонті, реконструкції та електрифікації залізниць, зокрема – укладено за час існування українських залізниць тисячі км безстикового «оксамитового шляху»; вкладено декілька сотень комплектів нових стрілочних переводів; біля півсотні безстикових стрілочних передів із безперервною поверхнею кочення; більше півтисячі км колій з новою конструкцією рейко-шпальної решітки (1680 залізобетонних шпал на кілометр) замість типової (1840 шпал/км). Це дозволило підвищити швидкість руху пасажирських поїздів до 140 км/год, виконати підготовку для подальшого підвищення швидкості до 160 км/год тощо.
Оцінюючи роботу в цілому, рецензент вважає, що цикл робіт «Будівництво та реконструкція залізничної мережі України для збільшення пропускної спроможності та запровадження швидкісного руху поїздів» заслуговує високої оцінки, а його автори Костюк М.Д., Козак В.В., Даніленко Е.І., Тараненко С.Д., Дубневич Я.В., Микитін Я.І., Мазур О.А., Швець Ю.В., Алейник В.С., Яковлев В.О. заслуговують присудження їм Державної премії України в області науки і техніки.

Професор кафедри «Будівельні матеріали, конструкції та споруди» Української Державної академії залізничного транспорту (м. Харків), Лауреат державної премії України в галузі науки і техніки, доктор хімічних наук, професор