Офіційний веб сайт

Комплексна розробка і організація нових промислових виробництв сучасного покоління автобусів і тролейбусів

р42

Автори:

Крайник Л.В., Волошанський А.В., Свинарчук О.В., Кононенко І.В., Бутко В.І.,

Папашев О.Х., Дегтяренко П.Г., Ламбуцький М.М., Швидкий В.П., Митник Я.Ф.

 

Представлена ВАТ "Український інститут автобусо-тролейбусобудування" (ВАТ "Укравтобуспром").

 

Метою роботи є  створення модельного ряду автобусів і тролейбусів нового покоління: всіх 5 класів мікроавтобусів і автобусів, а також  2 класів уніфікованих тролейбусів, виробництво яких на Україні було відсутнє.

Вперше в СНД на базі розвитку наукової і проектної школи  і реалізації новітніх методів досліджень і проектування в 3D – просторі, комп’ютерного розрахунку кузовів і компонентів методом кінцевих елементів, параметричної оптимізації силового приводу, гальм, підвіски, кермового управління створено модельний ряд автобусів і тролейбусів нового покоління, що відповідають нормативній базі і технічному рівню ЄС.

Організовано 7 нових виробництв, що дозволило забезпечити близько 85% потреб внутрішнього ринку і нарощувати експорт в більш ніж 10 зарубіжних країн. Розвиток бази підготовки виробництва з переходом на новітні кузовні технології дозволили поставити на промислове виробництво на 5 заводах (Черкаси, Луцьк, Бориспіль, Чернігів, Іллічівськ, Дніпропетровськ) 16 базових нових моделей автобусів і 3 моделей тролейбусів, на які отримано 19 патентів (в т.ч. на промислові зразки).

Створена вітчизняна випробувально-сертифікаційна база (автополігон) та відповідна нормативна база.

За результатами роботи опубліковано1 монографія і понад 80 статей.  Захищено 1 докторська і 3 кандидатські дисертації.

Надіслати коментар

Коментарі

Б.Наливайко

Шановні члени комітету, вийдіть на вулиці любого міста і погляньте, які автобуси возять людей і стали непримінним атрибутом сучасної України – це вже всі ці “Богдан”, “Еталон” і це тисячі (а напевне десятки тисяч). Як кардинально змінилась ситуація у порівнянні з 90-ми роками, коли маршрути заповнені були кустарно переробленими вантажними фургонами, битком набиті і в позі “зю”. Даний проект – це одна з дуже небагатьох кардинальних, позитивних змін і є реальним доказом, що науково-технічний потенціал України ще не повністю знищений.
м.Золочів, Львівської обл.

Г.Гудз

Після розпаду СРСР 4 з 5 основних автобусних заводів залишились в Росії, в Україні 1 – ЛАЗ з спеціалізацією на середніх автобусах місцевого сполучення, що забезпечували біля 20% від сумарного поповнення парку автобусів всіх типів і класів. Але залишився і тодішній Всесоюзний конструкторсько-експериментальний інститут автобусо-тролейбусобудування, тепер “Укравтобуспром” і, всупереч хаосу, безладу в економіці , некомпетентності і нефаховості органів державної влади, щоб змусити тодішнє керівництво державного ще ЛАЗу розвернутись під потреби ринку і перейти на виробництво 4 класів автобусів – від малих до надвеликих(що реально і набагато легше від організації нових виробництв) – інститут все-таки вижив і зумів не тільки створити повний модельний типаж нового покоління, але й знайти, переконати партнерів в Україні, опрацювати (і не помилитися) бізнес-плани та програми розвитку – створити 5 нових заводів (корпорація “Богдан”, “Еталон”, ЗАЗ). Створення конкурентного середовища в галузі є основною запорукою і подальшого розвитку та постійного вдосконалення і оновлення моделей. І ситуація після вступу України в СОТ і зняття захисних митних бар’єрів – найкраще цьому підтвердження, з біля 8 тис. вироблених автобусів у 2008р. понад 2 тис. пішли на експорт. І, що найважливіше – збережено і розвинуто на якісно новому рівні науково-технічний потенціал, десятки технічних спеціалістів по автобусобудуванню працюють на нових автобусних виробництвах в Борисполі, Чернігові, Луцьку і т.д. Це дійсно робота епохальна і поза конкуренцією щодо претендентів на Державну премію.

Проф. Г.Гудз, НУ “Львівська політехніка”

Я.Дудич

Наш парк успішно експлуатує на приміських і міжміських маршрутах 153 автобуси Еталон і щомісячно ми добираємо 1-2 автобуси на заміну замортизованих ПАЗ і ЛАЗ. Звичайно, це зовсім інший рівень по експлуатаційним витратам і надійності, довговічності, витрати палива в 1,5 рази. Пробіг автобусів з перших партій вже досяг понад 700 тис. км і технічний стан дозволяє прогнозувати, що ресурс до капремонту явно перевищить 1 млн. км.- в 2-3 рази більше звичних нам з радянських часів ПАЗ і ЛАЗ. Приємно, що вдалось зберегти Україні і колишній всесоюзний інститут автобусобудування і конструкторську та наукову школи, організувати нові автобусні виробництва, створити конкуренцію і серед виробників – Богдан, Еталон та І – van. Безперечно, що знакова подія для України в цілому і варта Премії (тим більше на фоні інших пропозицій)
Голова правління АТП 14631.

Г.Каплан

Мы взяли, рискнули автобусы Богдан А091 ещё из первых промышленных партий в 2000г. – и этот риск оправдал себя! Автобусы из первых поставок прошли уже больше млн. км и продолжают работать. Когда появились в 2003г средние Богданы модели А145/А144 мы уже без опаски в числе первых взяли и эти машины – это совершенно другой уровень по сравнению с ЛАЗ 695 (к стати лучшим автобусом советских времён) – и сейчас парк сориентирован только на Богданы. Это требует значительно меньше затрат на ремонты, слесарей, топливо. За новые отечественные автобусы не стыдно, они лучшие в СНГ. ОАО «Мариуполь-Авто»

М.Дзядик

Значимість роботи для економіки і збереження науково-технічного потенціалу України неспівставима з іншими представленими в галузі машинобудування роботами. Фактично створено 5 нових заводів з виробництва автобусів всіх типів і класів, що дозволило на фоні різкого падіння обсягів виробництва до 2000р. фактично монопольного ЛАЗу (з 14 тис.шт. в 1990р. до 300шт. в 2008р.) повністю забезпечити потреби громадського транспорту України і вийти на річні обсяги виробництва понад 8тис. шт. у 2008р., в т.ч. значні поставки на експорт. Десятки спеціалістів ЛАЗу знайшли своє місце роботи на нових заводах Богдан, Еталон, ЗАЗ. Звичайно, прикро для Львова, що ЛАЗ вперто тримається своєї спеціалізації на великі автобуси, попит на які впав в десятки разів внаслідок реформ Мінтрансу (фактично розвалу існуючих з часів Радянського Союзу автобусних парків), але знаменним для України є те, що на базі робіт інституту в складні часи вдалось спроектувати нове покоління автобусів європейського типу всіх типів, необхідних для ринку та створити конкурентну ситуацію на ринку виробництва (Богдан, Еталон і ЗАЗ, на які припадає понад 90% від загального обсягу виробництва).
Присвоєння державної премії РФ в галузі науки і техніки у 2008р. за значно скромніші успіхи в оновленні модельного ряду на давно існуючих 4 автобусних заводів є додатковим свідченням значимості даної теми – як соціально значимої проблеми громадського транспорту. Прикро за ЛАЗ, що не захотів, не зумів вчасно перебудуватись під умови ринку, але як громадянину України приємно, що хоч в автобусобудуванні вдалось зберегти і наростити потенціал галузі, в т.ч. і в умовах зняття митних бар’єрів доступу до внутрішнього ринку.

М.Дзядик, пенсіонер, колишній автобусобудівник

КП "Київпастранс"

Налагодження корпорацією "Богдан" випуску автобусів та тролейбусів на уніфікованих кузовах - це дуже зручно в експлуатації. Використання сучасних технологій та низькопідлогових конструкцій, привабливий дизайн, досконалі агрегати - це досягнення не тільки виробника, а й комфорт для пасажирів, який ми, як перевізники, намагаємось постійно підвищувати. За допомогою такої техніки це робити значно простіше... Вдячні за цю техніку!

Приватне підприємтво "Крокус" м.Київ

Нові автобуси, як то Богдан 072, А-144, чи Еталон, які зявилися на Україні, це один з небагатьох прикладів вдалої перебудови промисловості держави, бо якби їх не було, то ми б уже потонули в б/у автобусах.

водій Микола з Черкас

Особисто працюю на автобусі Богдан А-144.Це ж небо і земля в порівнянні зі старими ЛАЗАМи чи ПАЗами. Працюючи за кермом такої машини відчуваєш гордість за свою країну.

Головне управління транспорту м. Києва

В городе Киеве експлуатируется более 3000 автобусов Коропрации "Богдан".Это реальные автобусы, которые пришли на смену автобусам ЛАЗ-695, ПАЗ и др. Заслуживают особенного внимания низкопольные 15-ти метровые автобус А-231 и тролейбус Т-231, которые изготовлены на унифицированых кузовах, что очень удобно в експлуатации.