Номер роботи - P 9 ПОДАНА
Представлено ДП "Український науково-дослідний інститут вагонобудування"
Автори:
1. ГРЕЧКІН Олексій Анатолійович – технічний директор ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод";
2. ЄГОРОВ Дмитро Олексійович – головний конструктор моторвагонного рухомого складу ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод";
3. КАЛАНТИРЯ Сергій Григорович – заступник технічного директора ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод";
4. КОСТРИЦЯ Сергій Анатолійович – кандидат технічних наук, доцент Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна;
5. КРАМАРЕНКО Максим Вікторович – голова правління ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод";
6. ЛОКТІОНОВ Денис Вячеславович – головний конструктор пасажирських вагонів локомотивної тяги ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод";
7. ЛУТОНІН Сергій Віталійович – директор з інформаційних технологій та автоматизованих систем керування ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод";
8. САФРОНОВ Олександр Михайлович – кандидат технічних наук, директор
ДП "Український науково-дослідний інститут вагонобудування".
Метою роботи є забезпечення населення України сучасним моторвагонним рухомим складом з підвищеним рівнем комфорту перевезення пасажирів, збільшенням швидкості перевезень, зменшенням енерговитрат на забезпечення руху та витрат на технічне обслуговування та ремонт.
Створено лінійку сучасного моторвагонного рухомого складу для міжрегіональних та приміських пасажирських перевезень вітчизняного виробництва. Запропоновано та впроваджено ряд оригінальних конструктивних рішень при створенні сучасного пасажирського моторвагонного рухомого складу для швидкісних перевезень. З метою подальшого підвищення конкурентоспроможності та залучення додаткового пасажиропотоку необхідне значне підвищення швидкостей проходження пасажирських поїздів. Проведено експериментальні дослідження, що підтвердили відповідність конструкції електро- та дизель-поїзда вимогам нормативної документації та відмічено відповідність техніки сучасному рівню продукції даного класу. Розроблені методики та прийняті конструктивні рішення можуть бути розповсюджені на подальший розвиток лінійки інноваційного пасажирського моторвагонного рухомого складу в частині створення поїздів для приміського сполучення на електричній тязі та електровозів різної потужності та системності (одно -, дво - та багатосистемні).
Запропоновано виготовлення сучасного моторвагонного рухомого складу на заміну морально застарілих поїздів, що знаходяться у власності АТ "Укрзалізниця". Реалізовано постановку на виробництво двосистемних міжрегіональних електропоїздів моделі ЕКр1, приміських та регіональних дизель-поїздів моделі ДПКр-2 та ДПКр-3. Починаючи з 2014 року впроваджено у комерційну експлуатацію два двосистемні міжрегіональні електропоїзди моделі ЕКр-1, з 2015 року - приміський дизель-поїзд моделі ДПКр-2, з 2019 - регіональний дизель-поїзд ДПКр-3-001. Регіональний дизель-поїзд ДПКр-3-001 було введено в регулярну експлуатацію за маршрутом "Київ-Аеропорт-Бориспіль", що забезпечило дохід у розмірі 4,4 млн. грн.
Протягом 2021-2022 р.р. планується поставка п’яти дизель-поїздів ДПКр-3. Вітчизняний продукт за рахунок використання українських комплектуючих і повної відповідності вимогам АТ «УЗ» має більш ніж конкурентну вартість одного пасажирського місця.
Загальний орієнтовний економічний ефект для держави від закупівлі вітчизняних електропоїздів складає близько 90 млн.дол.
Кількість публікацій: монографія, 41 стаття. Загальна кількість посилань на публікації авторів роботи/ h-індекс згідно баз даних складає: Scopus – 7/2, Google Sсholar –41/3.