Ви є тут
Порядок проведення наукової, науково-технічної експертизи робіт, які подано на здобуття Національної премії України імені Бориса Патона 2022 року
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова президії Комітету
з Державних премій України
в галузі науки і техніки
30 травня 2022 р. №1
Порядок
проведення наукової, науково-технічної експертизи робіт,
які подано на здобуття Національної премії України імені Бориса Патона 2022 року
1. Наукова і науково-технічна експертиза матеріалів роботи, поданої на здобуття Національної премії України імені Бориса Патона (далі - робота) – це діяльність, метою якої є дослідження, перевірка, аналіз та оцінка науково-технічного рівня роботи і підготовка обґрунтованого висновку (рецензії) для прийняття рішення при розгляді роботи на засіданні спеціалізованої секції Комітету.
2. Експертний висновок офіційного експерта на роботу, його виступ на засіданні спеціалізованої секції є необхідним елементом творчих дебатів, гарантом точного й повного виконання встановлених вимог та об'єктивності оцінки.
3. Основними завданнями наукової і науково-технічної експертизи є:
об'єктивне, комплексне дослідження роботи;
оцінка відповідності результатів роботи сучасному рівню наукових і технічних знань, тенденціям науково-технічного прогресу, принципам державної науково-технічної політики, вимогам екологічної безпеки, економічної доцільності;
аналіз рівня використання науково-технічного потенціалу, оцінка результативності роботи з урахування світового рівня науково-технічного прогресу, норм і правил технічної та екологічної безпеки, вимог стандартів, міжнародних угод;
аналіз науково-технічних, соціально-економічних і екологічних наслідків впровадження результатів роботи.
4. Підставами для проведення наукової та науково-технічної експертизи є рішення спеціалізованої секції Комітету, прийняте в межах її повноважень та договір на проведення наукової та науково-технічної експертизи, укладений Комітетом.
5. У експертному висновку зазначається:
1) Актуальність роботи, пріоритетність результатів досліджень та їх відповідність світовому рівню, зокрема наголосити на ключових проблемах, значення роботи для зміцнення оборони і безпеки держави.
2) Ступінь обґрунтованості наукових положень. Оцінка обґрунтованості наукових положень, їх достовірності й новизни повинна бути об'єктивною та відбивати як позитивні, так і негативні сторони роботи.
3) Аналіз розроблених наукових засад, методів та висновків сформульованих у роботі. Звернути увагу на висновки й твердження, що викликають сумніви й можуть слугувати підґрунтям дискусії під час обговорення її на засіданні секції.
4) Оцінка результатів упровадження у виробництво в Україні, практичного використання на підприємствах.
5) Коротко викладається аналіз конкретного творчого внеску кожного автора (виконавця) в роботу.
6) В заключній частині вказується рекомендація щодо преміювання або не преміювання роботи у складі зазначеного колективу виконавців.
6. Експерт має право:
вільно викладати особисту думку з питань експертного аналізу, наукової і науково-технічної експертизи;
вимагати надання додаткових матеріалів, розрахунків і обґрунтувань, необхідних для підготовки об'єктивних висновків;
одержувати достовірні відомості, довідкові та інформаційні матеріали, в тому числі й такі, що не підлягають розголошенню. Порядок проведення експертизи в цьому випадку, зокрема правила допуску експерта та міра відповідальності за розголошення отриманої інформації, встановлюються відповідними актами законодавства.
7. Експерт несе відповідальність за несвоєчасне, неякісне і протиправне проведення наукової і науково-технічної експертизи, невиконання умов договору на її проведення.
9. Термін проведення наукової і науково-технічної експертизи визначається договором.
10. Експертне заключення особисто підписується її автором.